След като през ноември месец инженер Братоев заяви пред „Дневник“, че първия участък от третата линия на метрото– от станция „Красно село“ до театър „София“, който трябваше да бъде пуснат до края на годината, най-вероятно ще заработи през февруари 2020 г, днес изпълнителния директор на „Метрополитен“ ЕАД е обяснил пред транспортната комисия на Столичния общински съвет, цитиран от „Дневник“, че първия участък от новата, трета линия на метрото ще бъде пуснат най-рано през април следващата година.
Трасето на този участък е от метростанция „Красно село“ до кръстовището на бул. „Патриарх Евтимий“ и ул. „Граф Игнатиев“ („Попа“). То е дълго 4 км и включва още станциите при бул. „България“, при Медицинска академия и НДК. Те са напълно готови и сега по тях пробно се движат влакове със скорост 20 км/ч.
Това е технологичен етап от изпитанията на автоматичните системи за управление, които се извършват от фирмата производител „Сименс“. Срокът за тях е 9 месеца, обясни инж. Братоев.
„На първите две станции екипът на „Сименс“ започна работа още през юни и там вече са почти на финала на изпитанията“, каза той. Сега се въвежда софтуерната информация по готовото трасе. От всяка точка по маршрута ще се получава информация за влака в диспечерския център. Новите влакове са напълно автоматизирани и функциите на машиниста са ограничени, но в екстремни ситуации той може да поеме ръчно управление, добави Братоев.
ПОДЗЕМНИ ВОДИ ЗАБАВЯТ ПУСКАНЕТО НА ТРЕТИЯ ЛЪЧ НА МЕТРОТО
Всичко по този първи участък на третата метролиния трябва да приключи „по-рано от месец май“, каза той пред транспортната комисия на общината. Строителните работи по другия участък – от „Попа“ до метростанция „Ген. Владимир Вазов“, завършват сега, през декември, обяви той. Влаковете ще могат да тръгнат по него най-рано следващата есен, защото предстоят 9-месечните изпитания на автоматичните системи, които се провеждат от специалисти на „Сименс“.
Следващият етап на третия метродиаметър – от „Красно село“ през „Овча купел“ до гара на жп линията София – Перник, е готов около 70%. Той ще има 4 метростанции и строителството по него ще завърши през пролетта. Тогава ще започнат 9-месечните изпитания на системите за управление, отбеляза Братоев, което означава, че през 2021 г. би трябвало да започне експлоатацията му.