До края на лятото ще имаме 10 трамвая втора употреба. След 20 месеца – тикет система

2468
локви-по-графа

„След 20 месеца ще заработи дългоочакваната тикет система за таксуване в столичния градски транспорт“, заяви общинският съветник от ГЕРБ Зафир Зарков.

Зарков добави, че договорът за изграждане вече е подписан и в момента тече проучването как системата да обхване наземния и подземен транспорт в града. Целта на тикет системата е да обслужва всички видове транспорт, т.е. да нямаме специални отделни билети за метро и наземен транспорт.

Подписването на договора стана след близо година и половина обжалвания и спиране на поръчката и в края на миналата година най-после беше подписан договор с изпълнител за изграждане на електронната билетна система за градския транспорт в столицата.

„Си Ен Си София тикетинг систем“ е предложил най-ниската цена в търга – 73.24 млн. лв. без ДДС. Освен това компанията трябва да получи 5.85% от приходите от продадените електронни карти и билети, не повече от 10 млн. лв. Общо 10 компании бяха подали оферти за участие в търга, а процедурата беше спирана още на етап събиране на оферти заради жалби.

Обществената поръчка с предмет „Доставка, внедряване и поддръжка на интегрирана автоматизирана система за електронно таксуване и видеонаблюдение в градския транспорт в Столична община и услуги по организиране на управление и отчитане на онлайн продажби на превозни документи” стартира на 20.03.2018 г. 

Съгласно условията на обществената поръчка консорциумът трябва да изгради новата тикет система в рамките на 24 месеца, като се предвижда въвеждане в експлоатация на повече от 15 000 устройства, на над 1 350 напълно оборудвани превозни средства от 4 типа транспорт, монтаж на оборудване в 11 депа, 52 метростанции, над 80 търговски обекта, интеграция на съществуващите системи, обучението на 3 000 служители на ЦГМ и транспортните оператори. Тук влиза и Центърът за видеонаблюдение. 

ЕЛЕКТРОНЕН БИЛЕТ ЗА ГРАДСКИЯ ТРАНСПОРТ, ЧАК ПРЕЗ 2020 ГОДИНА

Тикет системата ще донесе повече удобства за пътниците, тъй като ще може да се използва 1 превозен документ за различните видове транспорт. Този документ ще може да се зарежда и от всички видове мобилни устройства. Това ще сложи край на опашките. Ще се монтират камери във всички превозни средства, което ще повиши сигурността, както и борбата с гратиса ще е по-ефективна. Чрез системата в реално време ще се знае натоварването на линиите и ще се взимат бързи решения, за да няма претъпкани автобуси, тролейбуси или трамваи.

До края на лятото се очаква да пристигнат 10 трамвая от Прага, които са втора употреба. „Всеки един от тях струва 40 000 лева, като от тази цена 10 000 лева са за транспортиране. Трамваите са на 18-19 години, но въпреки това са в перфектно техническо състояние и имат още дълъг експлоатационен живот. Цената наистина е ниска, имайки предвид, че един нов трамвай струва 1,5 милиона евро“, каза Зарков, цитиран от БГНЕС.

Новите трамваи ще заменят сега движещите се по линия 20 и 22, които са над 30 години.