Тази нощ София бе един от градовете с най-мръсен въздух в Европа

3089
sofia-air-polution
София е един от градовете с най-мръсен въздух в момента

София преживя поредната нощ с опасно мръсен въздух. Въпреки мерките, които  общината предприе на последно си заседание, столицата ни тази сутрин е един от четирите града в Европа с най-мръсен въздух според сайта за Wrold Air Quality Index.  

sofia-air polution
Опасно мръсен въздух

В същото време от Столична община излязоха със съобщение, че нивото на фини прахови частици във въздуха на София отново е над нормата и обяви предупреждение за очакваното им повишение. Според станцията в ж.к. Дружба предупреждението е за умерено замърсяване, в кв. Павлово – за средно, в кв. Хиподрума – високо, в ж.к. Надежда – средно.

sofia-air-polution-mrusen-vuzduh
Данните на БАН

Отново най-високите нива на замръсяване са в района на Красна поляна, където живущи се оплакаха, че отново се горят гуми, а по булевард „Н.Мушанов“ ситуацията е като „Зоната на здрача“. На моменти замръсяването с фини прахови частици в този район е достигало до 1600 микрограма на кубичен метър. Във Фейсбук групата „За чист въздух в София“ вече се организират за протест на 5 февруари пред сградата на Столична община. 

Днес, 28 януари се въвежда „Зелен билет” на цена 1 лв. за целия ден и за всички линии на градския трабспорт. Мярката е заради реализираните в предходните дни превишения на нивата на фини прахови частици и измерени високи стойности в първите часове на деня.

За да намалим замърсяването, пътувайте с градския транспорт и със “зелен билет” днес.

Особено внимание обръщаме на собствениците на автомобили с екологичен клас под ЕВРО5, да ограничат придвижването с тях. В случай, че използвате личния си автомобил, Ви молим да не оставяте двигателя включен при престой по-дълъг от 3 минути.

Съветите на лекарите са гражданите с респираторни заболявания, както и малките деца, и възрастните хора, да избягват продължителен престой на открито. При ходене пеша изберете маршрут, който не е покрай големите градски булеварди.

zelen-bilet
Зелен билет

Пътуването със „зелен билет“ е извънредна мярка, която цели да стимулира хората да оставят автомобилите си и да използват градския транспорт в дните с висока концентрация на фини прахови частици.

Възложени са извънредни проверки да извършват Столичен инспекторат за нерегламентирано изгаряне на отпадъци и на Пътна полиция при СДВР. Съветите на лекарите са гражданите с респираторни заболявания, както и малките деца, и възрастните хора, да избягват продължителен престой на открито.

А в същото време, в интервю по телевизия „Европа“, бившия министър на околната среда Нона Караджова каза че въздуха в София е много по-чист от преди и че „това е въпрос, който се използва изцяло за политически цели“.

 

5 COMMENTS

  1. Това са пълни глупости! Как пускането на зелен билет за ЕДИН ден ще изчисти София?!?! Вместо да се въвежда забрана за навлизане на леки автомобили в центъра, което е АБСУРДНО, защо този зелен билет не се пусне за постоянно, защо нямаме нощен градски транспорт – може би в интервала 00.00-5.00 хората не трябва да излизат от домовете си?!?! Как стимулирате хората да използват градския транспорт при условие, че билета струва 1.60лв само за една линия, като се има предвид, че почти всеки се прекачва на поне две линии, за да стигне до работата си всеки ден? Защо Йорданка Фандъкова не използва градския транспорт, след като е толкова загрижена за чистотата на града? Интересно ми е – чакал ли е някой от тях градския транспорт 40 мин зимата, след като толкова толерират и убеждават хората да го използват?!?! Знаят ли в какъв вид са някои от автобусите, знаят ли какви откакачалки – ако мога така да се изразя – карат самите автобуси на градския транспорт?!?! Самите управляващи, хората измислили цената на билета 1.60, която е всеки ден – не само в определени дни, ни стимулират ежедневно да използваме личните си автомобили, а не градския транспорт….както правят и самите те всъщност!!!

  2. Колите не са виновни за фините прахови частици в София. В София въздуха се скапва само зимата, когато всички горат въглищата и дървата. 1990г. в Дупница имаше 3 коли а зимата градът миришеше на пещ от началото на индустриалната революция, и прозорците бяха черни. Всеки човек в България, който има кола се възприема като платежоспособен, и идеята е как да му се вземат още малко пари от това, което вече се взима.

  3. Дигнаха цената на билета, автобусите са си същите, чакането си е същото, няма денонощен транспорт дори само по центъра, но „пътувайте с градския транспорт“. Айде стига ядохте г*вна.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here