Софийското околовръстно става 3-лентово от Младост до Цариградско шосе

2044
okolovrastno-shose
Околовръстният път от столичният квартал „Младост“ до края на бул.“Цариградско шосе“ ще е готов през 2021 г. Шестте километра път с магистрален габарит ще струват около 123 млн. лв., средно по 20 млн. лв./км.

6 км от Софийския околовръстен път за 123 млн. лв.

Участъкът от пътен възел „Цариградско шосе“ до пътен възел „Младост“ е последният за изграждане от Южната дъга на Софийският околовръстен път. Така за строителство ще остане само отсечката от западното направление между бул.“България“
и магистрала „Люлин“, която е най-сложна и трудна заради застрояването.

Индикативната стойност на 6-километровият участък на столичното околовръстно, който ще свърже квартал „Младост“ с магистрала „Тракия“ е 123 млн. лв. без ДДС. Срокът за изпълнение е 910 календарни дни, от които 180 дни за проектиране и 730 дни за строителство.
Това е приблизително около 2.5 години. Така, ако през тази година бъде избран изпълнител и няма обжалвания, през 2021 г. участъкът би трябвало да е завършен.

Срокът за подаване на оферти е до 17:30 ч. на 11 юни 2018 г. Началото на проектния участък е при км 35+260, което е малко след края на пътния възел при пресичането на бул. „Цариградско шосе“ и Софийския околовръстен път.  Краят е при км 41+340,
където отсечката ще се свързва с реконструирания през 2012 г. участък от околовръстното шосе.

Отсечката ще бъде с две платна с по 3 ленти за движение в посока, средна разделителна ивица, разделителни ивици между локалите и директното трасе, 2 локални платна и тротоари.
Пресичането на Софийския околовръстен път с по-големите пътни артерии в района
ще се осъществява чрез четири пътни възела – п. в. „Стар Лозенски път“, п. в. „Патриарх Герман“, п. в. „Самоковско шосе“, п. в. „Младост“.

Ще бъдат изградени 3 пешеходни надлеза и мостове над реките Искър и Кална.
Предвидена е реконструкция на водопроводи, канализация и газоразпределителна мрежа, както и изместване на инженерни съоръжения, телекомуникации и други.

С реализацията на проекта ще се улесни движението на транзитния трафик и връзката 
между магистралите "Струма" и "Тракия".