Пускат експериментално нощен транспорт в София

1411
avtobusi-gradski-transport

Столичната община планира през пролетта да бъдат пуснати експериментално няколко нощни линии от градския транспорт без промяна в цената на билета.

„Ще направим съответната координация както със СДВР, така и с общинска полиция, съответно ще разчитаме и на видеонаблюдение, така че услугата да бъде максимално сигурна както за пътниците, така и за водачите”, каза зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев.

По-рано в четвъртък, граждани от организацията „Спаси София“ внесоха 31 475 подписа в Столична община за въвеждане на нощен транспорт в София за 7 линии.

Предлагаме въвеждане на 7 нощни линии в София, обслужвани от 28 къси автобуси, с цена за нощен билет 2 лв., който да важи за 90 мин., с неограничен брой прекачвания. Това заяви днес на брифинг Борис Бонев, един от основателите на НПО „Спаси София”, които са подели кампанията „София не спи”- инициатива за въвеждане на нощен градски транспорт. 

Предлаганите линии свързват кварталите „Бояна“, „Гоце Делчев“, „Студентски град“, „Младост“, „Дружба“, „Враждебна“, „Орландовци“, „Надежда“, „Обеля“, „Люлин“, „Западен парк“ и „Овча купел“. По изчисления на „Спаси София“ въвеждането на линиите ще струва 4.5 млн. лева годишно на общината, като в тази сума са включени и разходи за заплата на контрольори и служители на Общинска полиция.

„Въвеждането на нощен транспорт ще оживи града, което ще го направи и по-безопасен през нощта“, каза Гергин Борисов от организацията. Според него, в момента единствената алтернатива за пътуване на по-дълги разстояния в София през нощта освен с личен автомобил е такси. Тази услуга обаче е няколко пъти по-скъпа от предложения от „Спаси София“ нощен градски транспорт.