Очакват се поледици. Ходете като пингвини по леда!

367
penguin-walking

За днес е обявен жълт код за поледици в цялата страна. Очаква се да има слаби валежи, отначало от сняг, но през деня, с повишението на температурите, на места ще преминават в дъжд и ще се образуват поледици. От Гражданска защита са започнали премахването на ледените висулки от високите сгради, но въпреки това – внимавайте откъде минавате и поглеждайте какво виси над вас. 

premahvane-na-ledeni-visulki
Сулужители на пожарната премахват ледени висулки от сградата на Съдебната палата

Минусовите температури заледиха тротоарите в столицата трудно проходими и направиха ходенето по тротоарите цяло предизвикателство. Само за последните три дни, 700 пациенти са преминали през Спешния травматологичен кабинет на „Пирогов“, а 190 от тях са приети за лечение, съобщи директорът на болницата д-р Асен Балтов.

По думите ми тези цифри са нормални, предвид метеорологичните условия в момента.
Сред най-честите фрактури, с които пристигат пациентите, са в областта на глезена, китката, тазобедрената става и рамото. Най-тежкото счупване е в тазобедрената област, обясни д-р Балтов, тъй като там възстановяването е сравнително по-бавно.
„Който може, нека днес си остане вкъщи, особено възрастните хора“, призова директорът на „Пирогов“.

poleditsi-po-ulicite
Поледици по софийските улици

За предпазване от сериозни травми, в-к „Дейли експрес“ цитира британски ортопед, който препоръчва хората да наподобяват походката на пингвин върху заледената повърхност.

penguin-walking

Не стягайте коленете си, извадете ръцете от джобовете си, колкото и да ви е студено и леко ги разперете  и ходете като пингвин с поклащане и преместване центъра на тежеста от единия крак към другия, като винаги центъра на тежестта и опората трябва да бъде на предния крак, като това осигурява повече стабилност.

penguin-walking

Ако се подхлъзнете и паднете назад, опитайте се да приберете брадичката си към гърдите за да не ударите главата си в земята. Също, опитайте се да не се се стягате и да релаксирате мускулите си. Ще се нараните по-малко ако не сте се стегнали. Ще ви помогне също и ако сте облечен с повече дрехи, които ще омекотят удара.